Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί του 3ου Γυμνασίου Κατερίνης  σας καλωσορίζουμε στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου μας.

Μέσα από την ιστοσελίδα αυτή μπορείτε να μας γνωρίσετε καλύτερα και παράλληλα να μάθετε για τις δραστηριότητες και τις εκδηλώσεις του σχολείου. 

Στόχος της ιστοσελίδας είναι η προώθηση και η γνωστοποίηση του σημαντικού έργου που επιτελείται στο σχολείο μας.

Τελευταία νέα

 

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)
Σχολική Μονάδα: 3ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ - 3901020
Σχολικό Έτος: 2022 - 2023
Ημερομηνία Εξαγωγής: 29/06/2023
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Οι σχολικοί χώροι του 3ου Γυμνάσιου Κατερίνης βρίσκονται στο ίδιο κτήριο με αυτούς του 3ου Γενικού Λυκείου
Κατερίνης, λόγω συστέγασης, ενώ, κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου (08:10 – 14:00), χρησιμοποιούνται -
από κοινού με το 3ο Γενικό Λύκειο Κατερίνης - το εργαστήριο Η/Υ, οι κοινόχρηστοι χώροι και το προαύλιο. Το
κτήριο (Ισόγειο και δύο όροφοι) κατασκευάστηκε το έτος 1995 με φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα.
Οι υπάρχοντες σχολικοί χώροι στο κεντρικό κτήριο κρίνονται επαρκείς, ενώ ανεπαρκείς χαρακτηρίζονται οι
προκατασκευασμένες αίθουσες διδασκαλίας για την εφαρμογή του σχολικού προγράμματος. Συγκεκριμένα,
ο αριθμός των αιθουσών διδασκαλίας, που το σχολείο είχε στη διάθεσή του για τη λειτουργία των δέκα επτά
(17) τμημάτων, με συνολικό αριθμό μαθητών/τριών 405 (Α΄Τάξη 132, Β΄Τάξη 122 και Γ΄Τάξη 151), ήταν δέκα
πέντε (12 αίθουσες στο κεντρικό κτήριο και τρεις προκατασκευασμένες). Οι δυο επιπλέον αίθουσες, για τη
λειτουργία των δέκα επτά τμημάτων, παραχωρήθηκαν από το 3ο ΓΕΛ, λόγω μείωσης του μαθητικού δυναμικού
του. Το μέγεθος των αιθουσών στο κεντρικό κτήριο θεωρείται επαρκές, ενώ των προκατασκευασμένων
ανεπαρκές.
Οι βοηθητικοί χώροι του σχολείου (θυρωρείο, αποθήκη, τουαλέτες) καλύπτουν σε ικανοποιητικό βαθμό τις
ανάγκες των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. Ο εξωτερικός αύλειος χώρος, ο οποίος στο σύνολό του
αποτελείται από γήπεδα μπάσκετ, βόλεϊ και χάντμπολ, είναι επαρκής για τον αριθμό των μαθητών/τριών του
σχολείου.
Οι αίθουσες διδασκαλίας του κεντρικού κτηρίου, έχουν κατάλληλη θερμοκρασία και φωτισμό, και πληρούν
ικανοποιητικά τις συνθήκες καταλληλότητας για τη διδασκαλία των διαφόρων μαθημάτων. Πρόβλημα
λειτουργικότητας παρουσιάζει η θέση του κυλικείου, το οποίο βρίσκεται μέσα στο κεντρικό κτήριο του σχολικού
συγκροτήματος και επί της κεντρικής εισόδου του.
Σε σχέση με το κριτήριο ασφάλειας των κτηριακών εγκαταστάσεων του σχολείου για μαθητές/τριες και
εκπαιδευτικούς, η κατάσταση του σχολείου παρουσιάζει καλή εικόνα. Επιπρόσθετα, στο σχολείο υφίστανται
υποδομές για άτομα με κινητικά προβλήματα (ασανσέρ, ράμπες, κ.ά.).
Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά η σχολική μονάδα εξοπλίστηκε με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, διαδίκτυο και
βιντεοπροβολείς σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας, για την εφαρμογή του σχολικού προγράμματος, ώστε να
ανταποκρίνονται στις σύγχρονες διδακτικές ανάγκες και ειδικά για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία για
μαθητές/τριες, όταν και όποτε χρειαστεί.
Ο εργαστηριακός εξοπλισμός σε όργανα και υλικά εργαστηρίου φυσικής-χημείας, κρίνεται ικανοποιητικός, στο
δε εργαστήριο Η/Υ αντικαταστάθηκαν όλοι οι υπολογιστές με καινούργιους.
Το σχολικό συγκρότημα δε διαθέτει κλειστό γυμναστήριο-αίθουσα πολλαπλών χρήσεων για δραστηριότητες και
Εθνικές γιορτές, με συνέπεια, κατά τις βροχερές ημέρες, το μάθημα της φυσικής αγωγής να γίνεται στις
αίθουσες, ενώ οι εκδηλώσεις στους διαδρόμους του σχολείου. Επιπρόσθετα, στη σχολική μονάδα δε λειτούργησε
Τάξη Υποδοχής και Τμήμα Ένταξης, λόγω έλλειψης χώρων, ενώ προσφέρθηκε παράλληλη στήριξη. Επίσης
υποστηρίχθηκε από Σχολική Νοσηλεύτρια, ένας μαθητής της A΄τάξης με διαβήτη τύπου 1.
Οι ανάγκες του σχολείου αναφορικά με παιδαγωγικά ζητήματα, που ανέκυψαν στη διάρκεια της σχολικής
χρονιάς, αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς με την πολύτιμη αρωγή της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου-
παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου.
Αναφορικά με τη στελέχωση του Σχολείου για την κάλυψη των διδακτικών και εξωδιδακτικών απαιτήσεων του
προγράμματος σπουδών, καθώς και τη γραμματειακή υποστήριξη, αποτυπώνεται μια πολύ καλή εικόνα. Η
επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση των διδασκόντων/σκουσών εκπαιδευτικών, κρίνεται ως πολύ καλή και
ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του Προγράμματος Σπουδών.
ΘΕΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ
Ο πλήρης τεχνολογικός εξοπλισμός και εποπτικών μέσων διδασκαλίας της σχολικής μονάδας, καθώς και η πολύ
καλή εικόνα της στελέχωσης του σχολείου, με συνέπεια την κάλυψη των διδακτικών και εξωδιδακτικών
απαιτήσεων του προγράμματος σπουδών. Τέλος, η θετική εικόνα του σχολείου διαφαίνεται στην επιστημονική
και παιδαγωγική κατάρτιση των διδασκόντων/σκουσών εκπαιδευτικών, στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών για την
πραγματοποίηση δράσεων παιδαγωγικού χαρακτήρα, αλλά και στην υλοποίηση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.
ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ
Έλλειψη βασικών κτηριακών υποδομών (Αίθουσες διδασκαλίας, κλειστό γυμναστήριο-αίθουσα πολλαπλών
χρήσεων) για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Ο πλήρης τεχνολογικός εξοπλισμός των αιθουσών διδασκαλίας , η καλή χρήση των ΤΠΕ από τους
εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, η μηδενική σχολική διαρροή και η επαρκής φοίτηση των μαθητών καθώς και
οι αγαστές σχέσεις μεταξύ του σχολείου, της οικογένειας , της μαθητικής κοινότητας και του Συλλόγου Γονέων
και Κηδεμόνων.
Σημεία προς βελτίωση
Η ενίσχυση της συνεργασίας του σχολείου μας με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων σε επίπεδο
συνδιοργάνωσης επιμορφωτικών δράσεων και συμβουλευτικής γονέων.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Η Αξιοποίηση των προτερημάτων, των εμπειριών, των ιδιαίτερων ικανοτήτων και δεξιοτήτων των
εκπαιδευτικών, η δημοκρατικότητα στη λήψη αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων, η ορθολογική κατανομή
και διαχείριση των πόρων, και το άνοιγμα της σχολικής μονάδας στην τοπική κοινωνία.
Σημεία προς βελτίωση
Η πρωτοβουλία ανάπτυξης διαύλων επικοινωνίας με άλλα σχολεία με τη διαμόρφωση δικτύων και με τοπικούς
φορείς.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για ενδοσχολικές επιμορφώσεις, και η ανάπτυξη πρωτοβουλιών για ή δυνατόν
συνεχή συμμετοχή του σχολείου σε Ευρωπαικά προγράμματα. Στο σχολείο είναι διάχυτη η αντίληψη στους
εκπαιδευτικούς ότι μέσα από τα καινοτόμα αυτά προγράμματα οι μαθητές και οι ίδιοι οφελούνται τα μέγιστα.
Σημεία προς βελτίωση
Συμμετοχή σε αξιόλογες καινοτόμες δράσεις, που πραγματοποιούνται από φορείς στο εσωτερικό της χώρας.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
4
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Σχολική διαρροή - φοίτηση
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Αντικειμενικές δυσκολίες λογίζονται τόσο ο φόρτος εργασίας, όσο και η πληθώρα
αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών. Σε μεγάλα σχολεία με βασικό κριτήριο τον
αριθμό του μαθητικού δυναμικού κρίνεται ιδιαίτερα αναγκαία η στελέχωση με
μεγαλύτερο αριθμό εξειδικευμένου προσωπικού (π.χ. γραμματεία, ψυχολόγοι,
κοινωνικοί λειτουργοί, εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης). Συνεπώς, θεωρείται
επιτακτική η ανάγκη να συνεχιστεί η προαναφερόμενη στελέχωση λόγω της
εκδήλωσης ιδιαίτερα αυξημένων μαθησιακών δυσκολιών σε πλήθος μαθητών/-τριών.
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Επιτυχής υλοποίηση των τριών κινητικοτήτων εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας για επιμόρφωση σε
εκπαιδευτικούς φορείς της Ευρώπης.(ΚΑ1)
Επιτυχής υλοποίηση των δράσεων για τη διάχυση των αποτελεσμάτων των επιμορφώσεων στη σχολική
κοινότητα.
Αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικων που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την υλοποίηση Ευρωπαϊκών
προγραμμάτων και συμμετέχουν σε αυτά.
Έγκριση της αίτησης για διαπίστευση ERASMUS.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε εντοπίζονται κυρίως στις υψηλές γραφειοκρατικές απαιτήσεις των
Ευρωπαϊκών προγραμμάτων που σε συνδυασμό με τη δυσχέρεια της επικοινωνίας μας με την εθνική μονάδα
συντονισμού (ΙΚΥ) στην αρχή της υλοποίησης του προγράμματος ERASMUS KA1 είχαν ως αποτέλεσμα να
υπάρχει καθυστέρηση στην επίλυση των ζητημάτων που προέκυπταν κατά τον σχεδιασμό των
κινητικοτήτων.Επίσης, η καθυστέρηση στην καταβολή της επιχορήγησης ανέτρεψε τον αρχικό μας σχεδιασμό για
την υλοποίηση των κινητικοτήτων.
Επίσης, οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν αφορούν κυρίως στο μηδαμινό ποσοστό συμμετοχής των μαθητών του
Γυμνασίου στους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς. Από το σύνολο των 405 μαθητών του σχολείου συμμετείχαν 136
μαθητές, ποσοστό δηλαδή 35%, σε αγώνες μαθηματικών, γλώσσας και ποδοσφαίρου. Δεν υπήρξε, όμως, καμιά
συμμετοχή στους λογοτεχνικούς και καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Πρακτική 1
Άξονας
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Τίτλος Δράσης
«Συμβολή του σχολείου στη δημιουργία Ευρωπαϊκού χώρου εκπαίδευσης μέσα από
προγράμματα κινητικότητας»
Στόχος Βελτίωσης
Ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων για τη διαμόρφωση ψηφιακής κουλτούρας
σε μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικούς.
Επιμόρφωση και ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών/-τριών σε θέματα
αειφορίας.
Επιμόρφωση και κατάρτιση μελών του προσωπικού της σχολικής μονάδας σε
σύγχρονα συστήματα και καινοτόμες πρακτικές εκπαίδευσης.
Ενίσχυση του πνεύματος της αλληλεγγύης και της συνεργασίας με Ευρωπαϊκά
σχολεία και φορείς μέσα από τις δράσεις-κινητικότητες.
Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, ομαδοσυνεργατικών πρακτικών με σχολεία
του εξωτερικού.
Εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας.
Ενίσχυση της γλωσσομάθειας, βελτίωση της χρήσης της Αγγλικής γλώσσας.
Ενίσχυση του ομαδοσυνεργατικού πνεύματος.
Εμπέδωση της Ευρωπαϊκής μας ταυτότητας.
Ενέργειες Υλοποίησης
Κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ο σύλλογος διδασκόντων ενημερώθηκε για την έγκριση της αίτησης
ERASMUS KA1 και έγινε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών της
σχολικής μονάδας στις κινητικότητες και τις δράσεις του προγράμματος. Έπειτα από τη σύνταξη ρουμπρίκας
κριτηρίων αξιολόγησης για την επιλογή των εκπαιδευτικών και την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων, έγινε η
επιλογή των εκπαιδευτικών (4 σε καθεμία από τις 3 κινητικότητες ) που θα συμμετείχαν στην υλοποίηση του
προγράμματος ERASMUS KA1 από τριμελή επιτροπή με προεδρεύοντα τον διευθυντή του σχολείου. Επίσης, κατά
την έναρξη της σχολικής χρονιάς ,δύο μέλη της παιδαγωγικής ομάδας ανέλαβαν τη λειτουργία δύο ομίλων με
τίτλους: «Κλικ!προστάτευσέ το» και «Forum theatre,η δημοκρατία στην πράξη» ,με σκοπό να υλοποιήσουν
δράσεις για τη διάχυση των αποτελεσμάτων στον τομέα της δημοκρατικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
Παράλληλα, τα μέλη της ομάδας δράσης παρακολούθησαν ενημερωτική ημερίδα για τη διαπίστευση ERASMUS
και ,έπειτα από διερεύνηση των αναγκών της σχολικής μονάδας μέσω ερωτηματολογίου ,διαμόρφωσαν ένα
σχεδίο δράσης και υπέβαλαν αίτηση για διαπίστευση ERASMUS (Οκτώβριος).Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της
εθνικής ομάδας συντονισμού (ΙΚΥ) που ανακοινώθηκαν τον Φεβρουάριο του 2023 ,η αίτησή μας για τη
διαπίστευση ανήκει στις επιλαχούσες .Αξιολογήθηκε με 74%. Ας σημειωθεί ότι συνολικά στον τομεά σχολικής
εκπαίδευσης εγκρίθηκαν 5 αιτήσεις διαπίστευσης. Κατά το διάστημα 5/2 εως 12/2 /2023 υλοποιήθηκε η πρώτη
κινητικότητα τεσσάρων εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας στη Βαρκελώνη για την παρακολούθηση
δομημένου κύκλου μαθημάτων 6 ημερών με θέμα την ψηφιακή πολιτειότητα( Digital Citizenship & Media
Literacy - Europass Teacher Academy).Ακολούθησε ενημέρωση του συλλόγου διδασκόντων και του συλλόγου
γονέων και κηδεμόνων για το περιεχόμενο της επιμόρφωσης και η δράση που ακολούθησε ήταν η ανάρτηση
διαδικτυακής πλατφόρμας δημόσιας συζήτησης(kialo) με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών,γονέων και μαθητών
σχετικά με το θέμα της χρήσης ηλεκτρονικών κινητών συσκευών στο σχολείο υπό όρους για εκπαιδευτικούς
σκοπούς.Κατά το διάστημα 12/3 εως 19/3/2023 υλοποιήθηκε η δεύτερη κινητικότητα τεσσάρων εκπαιδευτικών
της σχολικής μονάδας στο Άμστερνταμ για παρακολούθηση δομημένου κύκλου μαθημάτων 6 ημερών με θέμα τη
δημοκρατική λειτουργία του σχολείου Deep Democracy:How to manage conflicts Building a Strong Classroom
Culture-Europass Teacher Academy). Ακολούθησε ενημέρωση του συλλογου διδασκόντων για το περιεχόμενο της
επιμόρφωσης.Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν για τη διάχυση των αποτελεσμάτων της συγκεκριμένης επιμόρφωσης
έγιναν στο πλαίσιο λειτουργίας των δύο ομίλων και της ομάδας του προγράμματος Αγωγής Υγείας που
δημιουργήθηκαν στην αρχή του σχολικού έτους. Κατά το διάστημα 6/5 εως 14/5/2023 υλοποιήθηκε η
κινητικότητα τεσσάρων εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας στη Φλωρεντία για παρακολούθηση δομημένου
κύκλου μαθημάτων 6 ημερών με θέμα το περιβάλλον και την αειφορία (Εnvironmental Changes for Sustainable
Schools-Europass Teacher Academy).Ακολούθησε ενημέρωση του συλλόγου διδασκόντων και κατά τη λήξη του
διδακτικού έτους πραγματοποιήθηκε συναυλία στον προαύλιο χώρο του σχολείου με θέμα την προστασία του
περιβάλλοντος και την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης στο πλαίσιο της διάχυσης των αποτελεσμάτων της
επιμόρφωσης.Οι συμμετέχοντες ήταν μαθητές,καθηγητές,γονείς και απόφοιτοι του σχολείου μας.Τόσο για τις
επιμορφώσεις/κινητικότητες των εκπαιδευτικών όσο και για τις δράσεις που ακολούθησαν αναρτήθηκε υλικό
στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην ιστοσελίδα του σχολείου.
Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)
https://3gym-kater.pie.sch.gr/
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Ειδικότερο Θέμα
Προτείνουμε να γίνονται συχνότερες ενημερώσεις και επιμορφώσεις στο σύνολο της
εκπαιδευτικής κοινότητας στο πλαίσιο της εξοικείωσης με τις ηλεκτρονικές
πλατφόρμες και τα περιβάλλοντα συμπλήρωσης ερωτηματολογίων και εντύπων.
Επίσης είναι επιτακτική η ανάγκη για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που
επιθυμούν να εμπλακούν στο μέλλον σε προγράμματα ERASMUS ώστε να
ενημερωθούν για τις δυνατότητες και το ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που
περιλαμβάνει η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης.

 

 

 

 

 

Το αρχείο της Έτησιας Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού

ΕΔΩ:gallery/Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού.pdf

Project Erasmus + K229

The project «Discover and share your identity mark» was  a two year and a half long project (2018-21) It was selected within Erasmus+ K229. The schools which participated were I.E.S Elexalde School, a secondary school in Galdakao (Basque Country) and a junior high school in Katerini (Greece).

The project aimed at opening our high schools to new realities, different from our local contexts through internationalisation.

It responded to the fact that as it was the European Cultural Heritage Year and we are European citizens , our students were enriched by learning their national identity as well as the one of another member of the European Community.

The project gave a good opportunity for both teachers and students to improve their English and the use of ICTs which were incorporated in the curriculum.

The teachers from different subjects participated to develop the different aspects of it. That is, cultural, natural , maritime and historical architectural heritage.